Spørg andre og opnå dybere indsigt i dine kompetencer

29 Юни

Akademikernes

I mit blogindlæg i sidste uge påbegyndte jeg en kompetenceafklaring. Jeg ved dog, at det kan være svært at komme i gang med at få skrevet sine kompetencer ned. En god måde at komme i gang på, kan være at spørge andre. Det kan være tidligere kolleger, chefer, medstuderende eller dine venner. Det afgørende er, at du spørger nogle, som du har arbejdet tæt sammen med enten i løbet af din karriere eller din uddannelse:

  • Hvad synes du, jeg er god til? Spørg efter 3-5 eksempler
  • Hvor ser du muligheder for, at jeg kan bruge mine kompetencer?
  • Hvad synes du, jeg kunne blive bedre til?

Jeg har selv brugt metoden flere gange og ofte, er jeg blevet overrasket – det kan nemlig være svært selv at afdække sine kompetencer. Jeg har blandt andet fået at vide, at jeg er god til at smitte andre med mit drive og min…

View original post 49 more words

Вашият коментар

