Знаете ли потребителските си права в Дания?

5 Февр

S

Причината да се поразровя в тази тема е един случай с мой познат, на който му се наложи да плати сметка за телефон от 2600 крони. Може да ви прозвучи като шега с много лош вкус, но за жалост е факт и най-лошото в случая е, че той има автоматично разплащане и парите вече са преведени на мобилния оператор.
Стана ми изключително неприятно, понеже това бяха парите му за наем през този месец и той не е в положение, в което може да си позволи да плаща подобни сметки.
В случая обаче и мобилната компания е виновна, понеже тя му позволява да ползва интернет на датски остров, който няма 3G мрежа. Съответно неговите настройки за GPRS са включени и той ползва интернет през целия месец без да осъзнава, че има такса на ползван MB от услугата. По една или друга причина той не си е проверявал сметката през месеца и получава неприятната изненада чак след като си проверява банковата сметка и вижда, че има разплащане за 2600 кр.

Предложих му ако от компанията не склонят да му върнат част или всичките пари,  да се свърже с еквивалента на българската комисия за защита на потребителите: http://en.kfst.dk/Consumer/The-Consumer-Complaints-Board
Не знам до колко това ще е успешно, но най-искрено се надявам те да успеят да му помогнат. Ако изпаднете в подобна ситуация, бих ви препоръчал да направите същото.

Ако искате да научите повече за правата си като потребители, може да разгледате този сайт:
http://www.consumereurope.dk/Consumer-rights

Приятно изучаване на датския език и култура!

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: