Подкрепата на Научи датски за Българската Коледа и БЧК

2 Дек

black-1271449_960_720

Започвам този кратък пост след като съм прочел две новини, публикувани наскоро. Първата от тях дава информация за продажбите на eMag по време на един от най-големите празници на консуматорското общество, водещ историята си от САЩ – Черен петък. Продажбите на eMag в България през този ден се равняват на 27,7 млн. лв. Източник Капитал: http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2016/11/30/2874194_poruchkite_na_emag_prez_cherniia_petuk_sa_dostignali/?

В това не намирам нищо лошо. Явно тази традиция си проправя път и в България и продажбите по време на Черния петък се увеличават. Нито пък искам да повлиявам на нечий избор кога и от къде да пазарува.

Следващата статия, която ми направи впечатление е равносметка на дейността на инициативата Българската Коледа за 13-те години от съществуването й. Равносметката е следната: за тези 13 години на Българската Коледа са дарени 28 млн. лв. Източник Инвестор: http://www.investor.bg/ikonomika-i-politika/332/a/za-13-godini-na-bylgarskata-koleda-sa-dareni-28-mln-leva-229363/

Със средствата са подпомогнати 3409 деца и е закупена съвременна апаратура за 229 лечебни заведения. Тазгодишното кампания на „Българската Коледа“ 2016/2017 г. е с тема „В подкрепа на децата с тежки хронични заболявания“.

По ирония на съдбата сумата от продажби на една-единствена компания в празника на консуматорството се равняват на цялата сума събрана от дарения в рамките на 13 години за една благотворителна инициатива като Българската Коледа. Кое е по-важно в живота – нов телевизор или здравето и лечението на децата на България? Бих искал да апелирам към всеки, който има възможност да дарява каквото може към кауза, на която държи и да споделя и говори за дарителството сред социалните кръгове, към които принадлежи. Само по този начин дарителската култура ще успее да задмине консуматорската култура в обществото.

„Научи датски“ в рамките на две от кампаниите успя да дари общо 180 лв, натрупани от реклама в сайта. Успяхме също да дарим 100 лв на Българския Червен Кръст. Повече информация може да намерите на тези линкове: ТУК – дарение 2014 и ТУК дарение 2015

За жалост през последните 2 години структурата на приходи от реклама е на база покупки или регистрации на потребители, а не на кликове и съответно приходите от реклама рязко спаднаха, а с тях и възможността да дарим повече средства за осъществяването на подобни благотворителни инициативи. Надяваме се нещата да се променят до края на годината, но се стремим и да не досаждаме с приканяне към покупки на продукти от рекламиращите при нас сайтове.

Пожелаваме на всички приятно посрещане на Коледните и новогодишните празници!

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: